FB

Do jižní Francie s CNG autem Opel Zafira 1.6 CNG. Vyplatí se to? (3.díl)

Francie – Provence

Druhý den tankujeme v Mentonu 10 litrů benzínu za 15,69 €. Vyrážíme odsud už ne po dálnici – konečně – abychom projeli Monaco a Azurové pobřeží. Až pak teprve k Nice a dále do Cannes.

Nejbližší CNG stanice měla být dle adresy v městě Valbonne za Nice, kousek ve vnitrozemí. Po trochu divokém hledání jsme stanici našli ne ve Valbonne, ale v oblasti Sofhia Antipolis – není to ani město ani vesnice, spíše lesopark s rozesetými sídly různých firem nebo institutů.

001Když jsme dorazili k čerpačce, čekalo nás nepříjemné překvapení. Všude ticho – kompresory vypnuté, čerpací stanice nefunkční, byť by měla být v provozu 24/7. Pusto, prázdno. To znamená další stovky kilometrů na benzín, jelikož další CNG stanice na našich cestách je až v Aix-en-Provence, kam bychom měli dorazit  pozítří. No, nedá se nic dělat.

Máme najeto 1444 km a za 20 € tankujeme benzín v Grasse – městě parfémů s muzeem, které je mimochodem zdarma a je zde možné vidět i výrobu. Ubytování ve velice hezkém kempu s bazénem a naprosto čistými toaletami. Mimochodem, ve Francii je většina kempů čistá a na vysoké úrovni, u nás nevídané. Ceny se pohybovaly kolem 20 € za stan, auto a 2 osoby.

V dalších dvou dnech tankujeme průběžně benzín vždy zhruba po 100 kilometrech nebo i méně, pro jistotu. Nevýhoda malé dojezdové benzínové nádrže (14 l) se při naloženém autě projeví. Už abychom dorazili k další CNG stanici! Projeli jsme Cannes, Saint Tropez a čtvrtý den už ve vnitrozemí přijíždíme do Aix-En-Provence, města, ze kterého plánujeme několik dní vyjíždět po okolí a zase se vracet.

002Po půl hodině hledání jsme konečně našli plničku CNG. Není úplně na udávané adrese Saint Jerome 69. Tam je spíš kruhový objezd, ze kterého se musí odbočit za supermarket Casino a po dalších 100 metrech je CNG stanice GNVert po pravé straně za plotem u hlídaného parkoviště. Čerpačka funguje! (po zkušenosti z Valbonne milé překvapení). Cena 1,26 €/kg. Natankovali jsme 16 kg do 19 kg nádrží Zafiry, takže tlak nic moc, rozhodně ne takový, jaký mívají na čerpačkách v Německu. Roli hraje určitě i počasí, je velmi horko.

Na plnící stanici GNVert je umístěný non-stop automat na platební karty, je tu dokonce volba angličtiny. Co je zvláštností: trochu jiná pistole jen s malou modrou páčkou, kterou je třeba pro zajištění na hrdle nádrže otočit proti sobě o 180o. A hlavně: po celou dobu čerpání musíte držet zelené tlačítko umístěné na stojanu, jinak se plnění přeruší a musíte znovu zadat kartu, PIN kod atd. Najeto 1847 km, počítáme, že na CNG ujedeme kolem 280 km.

003Plnící stanici CNG v Aix-En-Provence jsme použili ještě několikrát, nejvíce se nám podařilo naplnit 17,99 kg. Jednou se stalo, že stojan byl přelepený páskou a nepoužitelný, druhý den ale opět v provozu. V průběhu našich cest po jižní Francii jsme ještě vyzkoušeli CNG stanici GNVert v Montpellier. Stanice se dá krásně najít v areálu Parc Activitet Garosud asi 1km od exitu dálnice Montpellier west. Tlak srovnatelný s Aix, dostali jsme do auta 17,34kg za 21,85 €. Docela velká stanice, 3 stojany, automat na karty jako obvykle. Cena stejná jako všude jinde ve Francii, 1,26 €/ kg. Potkali jsme zde Italy, kteří přijeli taky se Zafirou a od těch jsme dostali zprávu, že ve Valbonnu stanice funguje, dnes prý tam bez problému natankovali. Asi jsme měli tenkrát jen smůlu.

Chcete vědět, jak dopadla naše CNG Zafira se spotřebou?

Pokračování a fotogalerie Provence zde

© EuroCNG 2012 - 2017 | Všechna práva vyhrazena.

EUROCNG s.r.o., CNG SHOWROOM na adrese Dlouhá 1242, Hostivice, Praha-západ