FB

Do jižní Francie s CNG autem Opel Zafira 1.6 CNG. Vyplatí se to? (4.díl – Cesta zpět a zúčtování)

Pro cestu zpět jsme zvolili trasu z jižní Francie směrem na sever po dálnici E15, abychom zpamovali i další francouzské CNG stanice. Cestou jsme se zastavili v městě Avignonu s úžasnou atmosférou (fotogalerie). Naplánováno máme po cestě natankovat ve Valence, v Dijonu s mírnou zajížďkou z nejkratší cesty na Německo a pak někde kolem hranic s Německem, buď v Montbeliard, kde je ale otevřeno jen do 17:00, nebo až na některé z četných CNG stanic v Německu.

001První CNG stanicí na cestě je Valence. Docela dobře jsme ji našli, opět v průmyslové zóně u obchvatu města směr Grenoble. Malá stanice s jedním stojanem společnosti GNVert. Opět se musí držet po celou dobu plnění zelené tlačítko uprostřed stojanu. Naplnili jsme asi 14kg (nádrže nebyly ještě zcela prázdné) za jednotnou francouzskou cenu 1.26 € za kg. Máme najeto 3613 celkem a vydáváme pokračovat směrem na Dijon.

V Dijonu u stanice CNG na nás čekalo milé překvapení: cena zemního plynu zatím poprvé ve Francii jiná a nižší – 1,121 €/ kg!

002Další tankování ve Francii už nebylo třeba a tak jsme využili hned za hranicemi stanice Shell v Herbolzheimu. V Německu je síť CNG stanic poměrně hustá, tankování bezproblémové. Ale i tak, zvláště když cestujete v noci, je dobré při plánování cesty předem ověřit, zda lze platit hotově či platební kartou nebo zda je stanice v noci otevřená. Při průjezdu Německem jsme z těchto důvodů museli částečně jet na benzín, ve Schwandorfu u Globusu se nám opět CNG doplnit nepodařilo.

Poslední čerpání tedy už v Plzni a poté druhý den pro doplnění paliva a výpočet nákladů v Jinonicích, v areálu společnosti CIML, s.r.o.

Závěrem

Cestování s CNG vozem v Německu, Rakousku i Itálii je při dobrém plánování bezproblémové. Siť čerpacích stanic zemního plynu je dostačující k tomu, aby se řidič dostal pohodlně od jedné stanice k druhé bez použití benzínové rezervy. CNG v těchto zemích je daleko méně „alternativní“ než u nás. Stává se běžným druhem pohonné hmoty. Oproti tomu ve Francii je cestování na CNG tak trochu dobrodružství a bez občasného použití benzínu se neobejdete. Co se týče celkových nákladů, i přes naše časté tankování benzínu v Provence vyšla průměrná cena 1km na dovolené na 2,17 Kč při průměrné ceně benzínu 1,6 €, což je s naloženým MPV vynikající. Závěrem už jen odpověď na úvodní otázku: Cestovat s CNG autem na dovolenou (i do Francie) se vyplatí!:)

Vyhodnocení nákladů na PHM Mj
CNG celkem spotřebováno kg 236,95
Benzín celkem spotřebováno l 98,5
Najeto km 5.000
Celkové náklady na PHM 10.842,-
Průměrné náklady na 1 km 2,17
Průměrná cena benzínu 1,59
Teor. náklady na naftu při 7 l/100 km (1,50€/l) 13.388,-
Teor. náklady na benzín při 9 l/100 km (1,59€/l) 18.274,-
Úspora proti naftě 2.546,-
Úspora proti benzínu 7.433,-
© EuroCNG 2012 - 2017 | Všechna práva vyhrazena.

EUROCNG s.r.o., CNG SHOWROOM na adrese Dlouhá 1242, Hostivice, Praha-západ